Zacznij sprzedawać dzięki Social Media

Posted on Posted in Social Media

Nie dokonasz typowej transakcji sprzedaży przy pomocy mediów społecznościowych, jednak jest to miejsce, które bardzo ułatwia dotarcie do potencjalnego klienta. Lecz aby tego dokonać należy się odpowiednio przygotować.

Od czego zacząć?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Na początku potrzebujesz staromodną kartkę i ołówek! Co to ma wspólnego ze sprzedażą w Internecie? Już wyjaśniam.

Aby sprzedaż była jak najbardziej efektywna musi być skierowana do idealnie dopasowanych klientów. Na kartce, za pomocą ołówka należy wypisać wszystkie cechy, które powinien posiadać idealny klient. Należy podejść do tematu jak najbardziej poważnie – od tego zależą dalsze losy sprzedaży.

Samo stwierdzenie typu „bogaty mężczyzna/kobieta w średnim wieku” to trochę za mało. Im więcej podasz szczegółów tym lepiej dopasujesz swoją reklamę w przyszłości.  

Wbrew pozorom każdy szczegół jest ważny. Wykształcenie, zainteresowania a nawet poziom zamożności. Im więcej szczegółów tym lepiej.

Sięgnij pamięcią wstecz i przypomnij sobie cechy jakie posiadali klienci, których najlepiej wspominasz – o takich należy się starać.

Zasięg reklamy

Mamy już opisanego idealnego klienta. Teraz zastanówmy się nad terytorium reklamy. Jeżeli prowadzisz przedszkole to zasięg ogólnopolski nie ma raczej większego sensu. W przypadku dużych miast obszar zawężony do 15 kilometrów od adresu Twojej siedziby będzie aż nadto wystarczający. Mówimy tu o tysiącach potencjalnych klientów.

Bez ustalenia profilu klienta nasza reklama trafiła by do osób w ogóle nie zainteresowanych ofertą przedszkoli (kawalerów, emerytów itd.) czyli pieniądze wyrzucone w błoto.

Ustawienie zbyt dużego obszaru też nie ma sensu. Reklama przedszkola z Krakowa na terytorium Warszawy raczej nie przyniesie korzyści (nie licząc właściciela portalu oczywiście).

Grafika

Mamy już klienta i zasięg. Pora zwrócić jego uwagę. Odpowiednio dobrana grafika odgrywa tu istotną rolę.

Nie mam na myśli nachalnej reklamy typu „Sklep XYZ oferuje: i po przecinku cały asortyment wypisany drobną czcionką. To nie działa.  Zwykły rysunek lub zdjęcie sprawdzi się lepiej niż poster opracowana przez grafika za grube pieniądze. Dzieje się tak dlatego, że reklamy są instynktownie przewijane i szanse na zainteresowanie ofertą w takim przypadku spadają.

Odradzam też kopiowanie zdjęć z internetu bez upewnienia się, że mamy prawo do ich komercyjnego wykorzystania. Jeżeli nie umiesz sam wykonać grafiki lub zdjęcia to skorzystaj z usług agencji lub  jednego z portali oferujących darmowe zdjęcia i ilustracje do użytku komercyjnego. Sam często korzystam z pixabay.com i polecam każdemu takie rozwiązanie. Mam pewność, że nie łamię praw autorskich.

Tekst

Już prawie mamy wszystkie składniki naszego dania. Kolejnym z nich jest odpowiednio dobrany tekst. „najtańsi, najlepsi” i tym podobne słowa należy skreślić już na wstępie. Piszemy tak aby kogoś zainteresować  lub przekonać. Jest to pierwszy kontakt z Wami lub z Waszym towarem i drugiej szansy już nie będzie. Ludzie stają się coraz bardziej wybredni a raz zniechęceni nie będą Wami zainteresowani.

Warto poświęcić chwilę na napisanie tekstu a potem dać go do przeczytania innym aby mogli wnieść swoje uwagi. W wielu przypadkach to pomaga.

Dopiero teraz jesteśmy gotowi do swojej pierwszej publikacji. Jednak zanim to nastąpi warto zastanowić się nad budżetem na reklamę. Na początek zalecam wydawanie mniejszych kwot aby uczyć się na własnych błędach. Nikt jeszcze nie został ekspertem z dnia na dzień.

Dopiero po czasie sami zaczniecie dostrzegać własne błędy a życzę wszystkim aby było ich jak najmniej.

 

 

 

 

 

Kontakt: Agencja Reklamowa AP Reklama, Krosno, ul. Podwale 31.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *