reklama w internecie, reklama w social media

Skuteczna reklama w Internecie

Posted on Posted in Social Media

Kampania Facebook – skuteczna reklama w Internecie.

Każda firma posiada jedną cechę wspólną niezależnie od wielkości, lokalizacji, branży oraz innych czynników. Czymś, co je łączy jest sprzedaż. Nieważne co robisz, nieważne gdzie – bez sprzedaży szybko przestaniesz istnieć.

Co zrobić aby zwiększyć sprzedaż?

Tutaj z pomocą przychodzi do nas reklama. Posiada wiele wcieleń i odmian, jednak dzisiejszy tekst będzie skupiał się na reklamie w internecie.
Gdy ludzie słyszą o tego typu rozwiązaniu to pierwszą myślą jaka im przychodzi do głowy są irytujące okienka reklamowe w oknach przeglądarek. Jest to stare rozwiązanie stosowane do dziś, jednak jego skuteczność jest znacznie ograniczona w porównaniu do tych nowszych.
Prawda jest taka, że dziś skuteczna reklama to taka, która spełnia następujące kryteria:
– dociera do właściwych odbiorców
– jej koszt nie pożera większości budżetu
Czy reklama w internecie może być równocześnie tania i skuteczna?
Odpowiedź brzmi: TAK.

Dlaczego tak się dzieję?

Reklama dawniej docierała do losowo wybranych osób, które akuratnie oglądały TV, słuchały radia lub czytały gazetę. Szanse zainteresowania były stosunkowo niskie. Kluczem do sukcesu był jej zasięg. Przykładowo reklamę w TV w czasie największej oglądalności mogło obejrzeć od kilku do kilkunastu milionów osób. Nawet jeżeli tylko 0,0001 % tych osób, postanowiło skorzystać z promowanych produktów to już był sukces. O kosztach chyba nie muszę pisać. Ekipa filmowa, aktorzy, studio nagrań – to wszystko kosztuje.
Dziś to Ty decydujesz do kogo i kiedy ma trafiać reklama. Tak, to nie jest literówka! To ty decydujesz. Sam określasz swojego idealnego klienta. Sam określasz ile chcesz wydać na reklamę. Sam decydujesz kiedy ma być emitowana. Reguły gry się zmieniły. Masz tylko 5 zł – ok. Reklama dotrze do mniejszego grona osób POTENCJANIE zainteresowanych Twoim produktem.
Prowadzisz firmę lokalną? Reklama dotrze tylko do zainteresowanych klientów w promieniu ustalonym przez Ciebie. Czy to będzie 10 km? A może 20 km? Wybór należy do Ciebie!
Obecnie tego typu rozwiązanie oferują dwie potężne firmy. Ty sam musisz zdecydować, które sprawdzi się najlepiej w Twoim przypadku. Masz do wyboru: reklama na facebooku lub reklama w Google przy pomocy AdWords.
Jeżeli nie wiesz, które z rozwiązań jest dla Ciebie lepsze to polecam artykuł: „Facebook czy Google? Gdzie się lepiej reklamować?”

Dziś jednak omówię zalety reklamy na facebooku. Do największych należą: łatwość stworzenia oraz niskie koszty. Bez wiedzy informatycznej w ciągu kilku dni jesteś w stanie stworzyć samodzielną kampanie reklamową. Tak! Kampanie a nie pojedynczą reklamę! Co więcej, koszt minimalny to 5 zł dziennie. Zastanów się teraz czy znasz tańsze rozwiązanie starego typu? No jasne, że nie! Nie musisz posiadać specjalistycznego oprogramowania, drogiego sprzętu ani wiedzy z zakresu marketingu.

Jedyne co potrzebujesz to:
– prowadzenie fanpage firmowego
– dostęp do internetu
– komputer
– karta kredytowa lub konto PayPal
– telefon komórkowy

Wiem, wspomniałem o karcie kredytowej. Bez obaw – jest ona potrzebna dopiero na samym końcu. Płaci się za samą dystrybucję Twojego przekazu reklamowego. Wcale nie musisz płacić za reklamę. Możesz powoli budować swój fanpage i zamieszczać tam informacje promocyjne zupełnie za darmo. Jednak jeżeli zależy Ci na efektach, to za te niestety trzeba zapłacić. Reszta potrzebnego sprzętu jest standardowym wyposażeniem każdego biura. Ale po kolei.

Prowadzenie funpage firmowego

Zakłada się go szybko i całkowicie za darmo. Musisz tylko podać swoje dane firmowe oraz adres e-mail. Nikt nie ma prawa żądać od Ciebie żadnych informacji wrażliwych typu numer Twojego rachunku bankowego lub numer karty kredytowej. Zakładasz swoje konto fanpage w ciągu kilku minut i po chwili jesteś gotowy do promowania swoich usług/produktów w Internecie. Na tym etapie nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów.

Masz konto, dostęp do sieci i komputer. Zrób zdjęcie choćby komórką i już możesz je umieszczać na swojej osi czasu. Zrób to dobrze a przybędzie Ci klientów. Napisz chwytliwy tekst a zobaczysz wyniki. Nikt od razu nie stał się ekspertem – wszystko wymaga czasu jednak po kilku tygodniach zobaczysz wyraźne efekty.

W momencie gdy już uznasz, że jesteś gotowy do stworzenia swojej pierwszej kampanii – zrób to. Określ stawkę na jak najniższą i obserwuj efekty. Jeżeli te okażą się niewystarczające wróć do darmowych prób lub skorzystaj z usług agencji interaktywnej. Najgorsze co możesz zrobić to się zrazić drobnym niepowodzeniem i się wycofać. Jeżeli coś jest nie tak jak zakładałeś to znaczy, że gdzieś po drodze został popełniony błąd. Zidentyfikuj go! Satysfakcja będzie bezcenna.

Jednak gdy zdecydujesz się zlecić to zadanie komukolwiek innemu to sprawdź wcześniej jego dotychczasowe osiągnięcia. Jeżeli takie istnieją to łatwo je przedstawić. Nie sugeruj się tylko i wyłącznie ceną.

Pamiętaj!

Student może i zrobi to wszystko taniej ale nie jest powiedziane, że lepiej (chociaż absolutnie nie chcę tu promować stereotypów).

Wciąż jednak, na samym początku zachęcam do samodzielnych prób. Nawet jeżeli nie wyjdzie to nabierzesz doświadczenia, które przyda się w przyszłości, choćby w przypadku wyboru zleceniobiorcy.

Zachęcam również do zadawania pytań odnośnie reklamy na facebooku. Na wszystkie postaram się odpowiedzieć.

A jeżeli chcesz otrzymywać regularne porcje wiedzy oraz ciekawostek związanych z reklamą w internecie to podaj swój e-mail a regularnie raz w tygodniu będziesz otrzymywać linki do krótkich ale za to treściwych artykułów mojego autorstwa.

 

 

 

 

Kontakt: Agencja Reklamowa AP Reklama, Krosno, ul. Podwale 31.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *