Przestań sprzedawać a zacznij prezentować.

Posted on Posted in Uncategorized

Dość częstym błędem popełnianym przez rozpoczynających swoją przygodę z Facebookiem jest zbyt nachalna reklama ukierunkowana typowo pod sprzedaż. Przedsiębiorcy wychodzą z założenia, że skoro ten system się sprawdził na przykład w formie ulotek to teraz też musi zadziałać. Zapominają spojrzeć w kalendarz i sprawdzić, który mamy rok. Tak – obawiam się, że coś co znakomicie sprawdzało się jeszcze kilka lat temu – teraz jest zdecydowanie mniej użyteczne.

Obecnie znacznie trudniej zainteresować potencjalnego klienta swoją ofertą. Facebook jest doskonałym miejscem do promocji ale należy to robić z pewnym umiarem. Pamiętajmy, że większość osób wchodzi tam głównie dla rozrywki.

Najczęstszy błąd z jakim się spotykam to klasyczny baner reklamowy, w którym występuje dużo tekstu. Jako ulotka rozdawana na ulicy może się nawet komuś spodobać ale w mediach społecznościowych są na to małe szanse.

Jeżeli planujesz uruchomić własną reklamę to wpierw zastanów się przez chwilę. Gdy jesteś na Facebooku i widzisz klasyczne ogłoszenie to najczęściej przewijasz dalej. Twierdząc, że tak nie jest okłamujesz samego siebie. Skoro Ty tak robisz to dlaczego sądzisz, że akurat z Twoim przekazem będzie inaczej?

Otóż nie będzie a jedynie zarobi na tym Facebook akceptując Twoją kampanie.

Jest na to jedna prosta rada: Przestań sprzedawać a zacznij prezentować.

Może to brzmi z początku dziwnie ale już śpieszę z wyjaśnieniem. Aby przekaz był jak najbardziej ciekawy należy go w ten sposób pokazać. Jeżeli zaprezentujesz swój produkt innym osobą jest znacznie większa szansa, że kogoś może on zainteresować i będzie chciał dowiedzieć się więcej.  Wtedy już można powiedzieć że osiągnąłeś sukces.

Wiadomo – łatwiej powiedzieć niż zrobić. Oto kilka wskazówek co powinien zawierać promowany post:

  • weź kartkę i ołówek a następnie wypisz wszystko co jest interesujące w Twoim produkcie. Wbrew pozorom jest to najtrudniejsza część – przecież to Twój produkt więc wszystko w nim jest ciekawe.
  • sama grafika powinna zawierać jak najmniej tekstu. Czasem może to być trudne ale warto się wysilić. Zdjęcie zrobione przy pomocy telefonu komórkowego może stać się hitem internetu.
  • Nie przesadzajmy z grafiką. Sam produkt na białym tle lepiej przykuje uwagę niż ozdobiony przesadną ilością ozdobników i kolorów.
  • Tekst powinien być interesujący. Każde zdanie musi być przemyślane. Unikajcie stwierdzeń typu „najniższa cena” lub „najlepsi na rynku”. To nie działa!
  • Długość tekstu ma znaczenie. Jeżeli treść musi być długa to niech będzie ciekawa. Zbyt długie opisy szybko znudzą odbiorcę, który przejdzie dalej a o Was zapomni.

W zasadzie nie napisałem nic rewolucyjnego. Każdy z nas zna powyższe zasady i zapewne akceptuje na co dzień. Jednak w momencie gdy zaczyna tworzyć po raz pierwszy kampanie od razu o tym zapomina.

Tak mocno staramy się być oryginalni, że w końcu przesadzamy dosłownie ze wszystkim i co najgorsze – jesteśmy z tego zadowoleni.

Przestań sprzedawać a zacznij prezentować – zaprezentuj ciekawie produkt a osiągniesz sukces!

 

 

 

 

Kontakt: Agencja Reklamowa AP Reklama, Krosno, ul. Podwale 31.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *