Obrazek wyróżniający. Blog o reklama social media marketing

Jak wykorzystać konkurencję w reklamie?

Posted on Posted in Social Media

Wykorzystaj swoich konkurentów

Małe firmy zawsze borykają się z jednym i tym samym problemem – brakiem klientów. Wiadomo początki są zawsze trudne, budżet napięty do maksimum. Mało kto może sobie pozwolić na wydanie dodatkowych środków na reklamę.

Nawet jeżeli jakieś dodatkowe środki się znajdą to większość i tak popełnia ten sam błąd – wydaję pieniądze nieefektywnie. Dlaczego tak się dzieję? Już wyjaśniam.

Większość z nas uważa reklamę jako koszt i tu popełniają błąd. Taki wydatek to w końcu inwestycja a ta jak każda inna powinna się w zwrócić w dającym się przewidzieć czasie.

Wychodzimy z założenia że raz wydrukowany baner reklamowy będzie nam służył przez kilka lat a kampania się szybko zakończy a my pozostaniemy z niczym.

Jeżeli zakupimy kolejny baner lub każemy dodrukować więcej ulotek to nigdy nie będziemy pewni naszej inwestycji. W przypadku, gdy mamy kilka banerów to nie wiemy, który z nich pracuje dla nas najlepiej. Dokupywanie kolejnych mija się więc z celem. Podobnie jest z każdą formą reklamy tradycyjnej. Nie jesteśmy w stanie zmierzyć jej skuteczności. Stąd też nigdy nie będziemy mieli pewności czy nasze pieniądze zostały wydane w sposób najbardziej odpowiedni.

I tu przechodzimy do tematu niniejszego artykułu. Jak wykorzystać naszą konkurencję w reklamie. Istnieje jeden prosty sposób aby to osiągnąć a jego realizacja nie powinna zając więcej niż kilkanaście minut.

Co nam będzie potrzebne?

Kartka, ołówek, aktywny Funpage na Facebooku oraz komputer, czyli standardowe wyposażenie każdego biura – żadnych dodatkowych kosztów, wszystko można zrobić samodzielnie. Jeżeli nie macie jeszcze konta firmowego na Facebooku to jego założenie trwa dosłownie kilka minut a instrukcje jak tego dokonać można znaleźć bez trudu w Internecie.

Prowadzenie konta Facebook

W przypadku gdy boicie się lub nie macie czasu to proponuje prowadzenie konta Facebook zlecić innym. Jednak w dzisiejszych czasach stało się to już praktycznie standardem – dlatego należy je mieć.

Następnym krokiem będzie sprawdzenie stron www konkurencji. Szukamy tam dwóch istotnych rzeczy. Pierwszą z nich jest fizyczny adres a druga to sprawdzenie czy nie mają akurat jakiś promocji, które mogły by być zbieżne z naszymi. Poczynania konkurencji należy na bieżąco monitorować również z innych względów. Jednym z nich jest kopalnia pomysłów, które z powodzeniem można zastosować u siebie.

Gdy już tego dokonamy to określamy na kartce naszą promocję. Co możemy zaoferować taniej lub lepiej niż nasza konkurencja. Gdy już posiadamy wszelkie niezbędne informację to przystępujemy do ataku.

Tworzymy naszą reklamę.

Zaczynamy od nagłówka. Dosłownie kilka słów, które zwrócą uwagę potencjalnych klientów. Badania pokazują, że najlepiej sprawdza się do pięciu wyrazów. Kolejnym punktem będzie przyciągająca uwagę grafika. Możemy pobrać gotowe ze stron takich jak www.pixabay.com lub stworzyć naszą własną. O technikach tworzenia atrakcyjnych zdjęć na Facebook jest osobny artykuł tutaj.

Mamy już nagłówek oraz grafikę. Teraz najważniejsza część naszej reklamy. Chwytliwy tekst. Najlepiej pisać go bezpośrednio do klienta. Załóżmy, że prowadzimy sklep z elektroniką i chcemy sprzedać szybko konsole do gry. Akurat jest okres komunijny więc promocję w tym temacie będą mile widziane. Piszemy treść tego typu: „Tylko w (nazwa sklepu) w dniach od –do konsole X% taniej niż u konkurencji. Odwiedź nas i podaj kod: xxxxx a uzyskasz dodatkowy rabat na gry video”.

Oczywiście to tylko przykład a każdy może stworzyć tekst według własnego uznania. Warto jednak poszukać informacji w sieci odnośnie pisania tekstów reklamowych. Jest tego naprawdę sporo i każdy znajdzie coś dla siebie.

Przystępujemy do działania

Mamy już fajnie wyglądającą reklamę i przechodzimy do najważniejszej czynności – ustawienia zasięgu.

Znając fizyczny adres sklepu konkurencji – wpisujemy go w Menadżerze Reklam (miasto, ulica oraz numer budynku) na Facebooku i ustawiamy zasięg na minimalny (1 km). W ten sposób, każdy kto wejdzie do konkurencji lub znajdzie się chociaż w jej pobliżu otrzyma nasz przekaz reklamowy.

Oczywiście aby wydać jak najmniej ustawiamy dodatkowe kryteria pozwalające nam na zmniejszenie grupy docelowej odbiorców – ta nie powinna być większa niż 1000 – 1500 osób (w zależności od wielkości miejscowości).

Dzięki temu, koszt dzienny naszej kampanii wyniesie nie więcej niż kilkanaście złotych a potencjalne zyski ze sprzedaży tylko potwierdzą trafność inwestycji. Prawda, że proste. Jeżeli wszystko wykonamy poprawnie to inwestycja tych kilkunastu złotych zwróci się w ciągu jednego dnia a to chyba dobry interes.

Nie należy jednak przesadzać ze zbyt częstym stosowaniem tego typu promocji. Klient się łatwo przyzwyczaja i może się okazać, że nie będzie chciał nic kupować po normalnych cenach. Tego typu kampanie powinny być organizowane nie częściej niż raz na kwartał. Pamiętajmy o tym, że konkurencja też może zrobić nam coś podobnego a tego chyba nie chcemy.

Zawsze należy zachować umiar we wszystkim co robimy. Jak ta technika się sprawdzi to można poszukać informacji w sieci na temat kolejnych. Ważne aby być stale o krok do przodu przed konkurencją. Nie należy się jej bać a wręcz należy ją pokochać i regularnie obserwować. W końcu to też ludzie i również mogą mieć spektakularne pomysły lub totalne klapy – niezależnie od wielkości firmy.

 

 

 

Kontakt: Agencja Reklamowa AP Reklama, Krosno, ul. Podwale 31.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *