Facebook vs. Instagram – który serwis wybrać

Facebook vs. Instagram

Posted on Posted in Social Media

Facebook vs. Instagram – który serwis wybrać?

Skoro czytasz ten tekst, to z pewnością słyszałeś o tym, że trzeba działać w Mediach Społecznościowych aby pozyskiwać nowych klientów.

To wszystko prawda, tylko na samym początku należy podjąć jedną ważną decyzję: który serwis wybrać.

Na rynku jest spory wybór. Może to być Facebook, Intagram, LinkedIn, Youtube, Twitter, Snapchat, Pinterest lub jeszcze inny. Zdecydowanie największą popularnością cieszą się w Polsce Facebook, Youtube oraz Instagram (nie koniecznie w tej kolejności).

Nie zrozum mnie źle – każdy z tych serwisów jest dobry i można poprzez niego pozyskiwać klientów. Jednak, każdy z nich rządzi się własnymi prawami i warto na początek się zastanowić nad właściwym wyborem. Najgorsze co można zrobić to rozpocząć działania na wszystkich jednocześnie – zdecydowanie nie polecam takiego rozwiązania. Jest kilka powodów, dlaczego nie powinieneś tego robić:

  1. Nie mając odpowiedniej wiedzy, musisz ją dopiero zdobyć. Po drodze popełnisz wiele błędów, które z pewnością będą kosztowne.

  2. Braknie Ci czasu na prowadzenie firmy. Uwierz mi – promocja w Mediach Społecznościowych wymaga czasu, wiedzy oraz zaangażowania. Działania powierzchowne nie przyniosą żadnych rezultatów.

  3. Mniej więcej po miesiącu braknie pomysłów na kolejne posty. Wtedy Twój profil stanie się mało atrakcyjny a klienci przeniosą się w inne miejsce. Kopiowanie tych samych treści na kilku serwisach jednocześnie da efekt odwrotny do zamierzonego.

Zakładając, że nie masz dużego budżetu aby tworzyć  atrakcyjne wideo w regularnych odstępach czasu pozostaje nam do wyboru wspomniany w tytule wpisu Facebook oraz Instagram.

Aby rozpocząć swoja przygodę odpowiedz sobie na kilka pytań:

  1. Który serwis jest prostszy w obsłudze?

Obydwa serwisy należą do jednej firmy. To dobra wiadomość już na samym początku. Facebook istnieje na rynku nieco dłużej i jest zdecydowanie bardziej rozwiniętym narzędziem. Jeżeli jesteś początkujący to być może warto zacząć od czegoś prostszego czy li od Instagrama. Jednak ten serwis został stworzony z myślą o użytkownikach smartfonów, więc praca z poziomu komputeraz może być nieco utrudniona (choć jak najbardziej możliwa).

  1. Gdzie są moi klienci?

Z Facebooka korzystają głównie klienci po 30 roku życia – jest to grupa dominująca. Na koniec roku 2018 liczba polskich kont wynosiła około 17 milionów użytkowników.

Na Instagramie spotkasz nieco młodszych odbiorców i jest zdecydowanie mniej. Jednak serwis ten się bardzo dynamicznie rozwija i w ciągu kilka najbliższych lat wyrówna, a być może przegoni starszego brata.

  1. Jak często planuję wstawiać informację?

    Największym błędem jaki popełniają początkujący jest zaniechanie. Działają nieregularnie a to jest wręcz niedopuszczalne. Tutaj więcej błędów wybacza Instagram, ponieważ jego algorytm nie jest jeszcze aż tak bardzo rozbudowany i łatwiej o zasięgi organiczne.

  2. Czy planuję wydawać pieniądze na reklamę?

    Jeżeli nie planujesz to licz się z tym, że trzeba będzie poświęcić znacznie więcej czasu aby pojawiły się pierwsze wyniki. Nie można określić konkretnie ile czasu – to zależy od wielu czynników, takich jak branża lub Twoja kreatywność. Jednak, jeżeli liczysz na szybkie efekty to od razu daj sobie spokój. Nawet z płatną reklamą ciekawe efekty pojawią się po kilku miesiącach i to pod warunkiem, że wszystko pójdzie perfekcyjnie a tak nie zawsze się dzieje.

  3. Czy więcej wideo czy zdjęć?

    Instagram to głównie zdjęcia, choć można też wstawiać wideo. Facebook to zdjęcia oraz wideo. Oczywiście tutaj liczy się jakość. Jeżeli grafiki będą zawierały tekst to zdecydowanie powinieneś wybrać Instagram – tam nie ma obostrzeń dotyczących powierzchni tekstu.

 

Podsumowując, masz młodych klientów, i nie masz odpowiedniej wiedzy rozważ założenie konta firmowego na Instagramie. Jest prostszy i wybacza więcej błędów. Wymaga jednak pewnej wiedzy, którą na szczęście można przyswoić.

Masz zróżnicowanych klientów i działasz w trudnej branży to zdecydowanie należy rozważyć założenie profilu firmowego na Facebooku. Wymaga nieco więcej wiedzy ale daje większe możliwości, a co najważniejsze – jest tam więcej potencjalnych klientów.

 

Oczywiście wybór należy do Ciebie!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *