Facebook czy Google? Gdzie się lepiej reklamować?

Posted on Posted in Uncategorized

Facebook czy Google – którą opcję wybrać?

Zarówno jedna jak i druga firma twierdzi,  że najlepsze warunki reklamowe są tylko u niej. Agencje przeważnie są podzielone na dwa obozy czyli zwolennicy Google oraz zwolennicy Facebook – to najczęściej wynika tylko i wyłącznie ze specjalizacji, którą akurat pracownicy posiadają.

Nie będę ukrywał, że najlepiej jest móc wykorzystać oba warianty. Lecz w przypadku, gdy nasz budżet jest mocno ograniczony jak dokonać właściwego wyboru?

Jak samemu zdecydować który z wariantów będzie lepszy i czy to w ogóle możliwe bez specjalistycznej wiedzy?

Otóż odpowiedź brzmi: TAK. Nawet będąc kompletnym laikiem w tych sprawach, sami jesteśmy w stanie podjąć właściwą decyzję. Już śpieszę z wyjaśnieniem.

Google Adwords to reklama w wyszukiwarce internetowej – czyli klient szuka konkretnego rozwiązania, a gdy nasz produkt może mu w tym pomóc wtedy wyświetla się reklama.

Facebook to reklama w portalu społecznościowym. Klient niczego nie szuka ale na podstawie jego zainteresowań portal określa czy nasz produkt może go zainteresować czy też nie. Jeżeli akurat zainteresowania klienta pasują do opisu naszego produktu – wtedy reklama jest wyświetlana.

Oczywiście jest to tylko bardzo uproszczone wytłumaczenie. Teraz aby dokonać właściwego wyboru wystarczy odpowiedzieć sobie na jedno pytanie:

Czy są jakiekolwiek szanse, że ktoś będzie szukał informacji o produktach zbliżonych do naszego w wyszukiwarce?

Jeżeli szanse są spore wybierz Google. Jeżeli nie – wybierz Facebook.

Praktyczne przykłady

  1. Jesteś właścicielem zakładu pogrzebowego. Raczej znikoma ilość osób potencjalnie wpisze w swoje zainteresowania na fabebooku wyrazy takie jak śmierć lub pogrzeb. Przeważnie, poszukiwania odbywają się w ostatniej chwili i tu wybór jest prosty.
  2. Jesteś właścicielem małego baru. Tutaj lepiej sprawdzi się Facebook. Jak ktoś ma ochotę napić się piwa to nie szuka baru w wyszukiwarce tylko po prostu idzie do baru. Jednak na facebooku możesz zamieścić zdjęcia lokalu oraz informacje o odmianach piw jakie można u Ciebie nabyć. Ktoś przeglądając facebooka widząc twoją reklamę może sobie zaplanować wyjście z przyjaciółmi.

Oczywiście to tylko niektóre z przykładów. Czasem jednak może się zdarzyć niespodziewana sytuacja i znów musimy odpowiedzieć sobie na to samo pytanie co wcześniej.

Załóżmy, że prowadzimy żłobek. Nagle zwolniło nam się miejsce i pilnie chcemy je z powrotem zapełnić. Wtedy skuteczniejsza będzie reklama w adwords. Istnieją spore szanse, że gdzieś w okolicy jakaś mama musi pilnie wracać do pracy i poszukuje odpowiedniego miejsca dla swojego dziecka.

Natomiast w przypadku, gdy wiemy, że za kilka miesięcy zwolni nam się miejsce to wybierzemy facebook. Kobieta w ciąży przeglądając posty, trafia na nasza reklamę i dodaję profil do obserwowanych. Po jakimś czasie już nie potrzebuje szukać informacji w wyszukiwarce tylko od razu kontaktuje się z nami.

Jeżeli reklamujemy sklep internetowy to wybieramy Google, natomiast jeżeli chcemy zaprezentować nasz asortyment to wtedy nasz wybór pada na facebook.

Jak widać na powyższych przykładach aby dokonać właściwego wyboru wcale nie potrzeba fachowej wiedzy. Wystarczy chwilę pomyśleć i wszystko staje się oczywiste.

Natomiast czy warto samemu zabierać się za kampanie? No cóż bez choćby minimum wiedzy na ten temat stracimy tylko czas i pieniądze a wyniki kampanii będą dużo niższe od oczekiwanych.

W takim przypadku lepiej skorzystać z usług osób w tym temacie wyspecjalizowanych.

 

 

Kontakt: Agencja Reklamowa AP Reklama, Krosno, ul. Podwale 31.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *