Jakie najczęściej popełniamy błędy w Social Media

Błędy w social media

Posted on Posted in Social Media

Błędy popełniane w tworzeniu reklam dla social media

Z moich obserwacji wynika jedna smutna rzecz – początkujący przedsiębiorcy nie planują swoich kampanii reklamowych tylko działają pod wpływem impulsu. Tworzą pojedynczy post bez żadnego wcześniejszego przygotowania. Przyczyn tego stanu rzeczy jest wiele, jednak aby lepiej to zrozumieć wymienię kilka z najczęściej popełnianych błędów.

Błąd 1 – brak doświadczenia

Najczęściej mam z nim do czynienia. Wiadomo  – jesteś początkujący i chcesz jak najlepiej. Dodatkowo poczytałeś/łaś o cudownych właściwościach reklamy na Facebook, zatem zostało przerobionych kilka artykułów lub kilka filmików na Youtube i sam próbujesz coś zrobić. Absolutnie nie krytykuję tego typu postawy wręcz przeciwnie, nawet ją chwalę. Widać tu silną motywację do działania, której należy się trzymać. Jednak efekty tego typu kampanii najczęściej (oczywiście nie zawsze) kończą się w podobny sposób. Wydane pieniądze i brak wyników. O ile ktoś na początku postanowił posłuchać głosu zdrowego rozsądku i ustawił małą kwotę, to uważam go za wygranego. W końcu za niewielką cenę odebrał wiele pożytecznych wskazówek, za które zapłaciłby agencji reklamowej. Gorzej, gdy na reklamę wydane zostały setki złotych – wtedy słyszę tylko, że reklama na Facebook nie działa i nie ma sensu się nad nią w ogóle zastanawiać. Zanim zaczniemy cokolwiek tworzyć warto wziąć kartkę i ołówek aby rozpisać sobie takie rzeczy jak: zalety produktu, cel naszych działań oraz idealnego klienta. Bez tego tylko wydamy pieniądze.

Błąd 2 – niewłaściwe podejście

W tym przypadku przedsiębiorca traktuje Facebook jak platformę reklamową. Należy pamiętać, że zdecydowana większość osób wchodzi na portal typowo w celach rozrywkowych. Nachalna reklama zachęcająca do kupna produktu zdecydowanie będzie miała słaby odbiór. Aby to lepiej zrozumieć należy postawić się w roli odbiorcy i zadać sobie pytanie: czy w trakcie relaksu taki komunikat by mnie zainteresował? Oczywiście, że nie! Skutki będą podobne jak w przypadku powyżej. Więcej na ten temat znajdziecie w osobnym artykule, który znajduje się tutaj. Wymienianie po przecinku tylko samych zalet nie przyniesie nam żadnych korzyści – klienta trzeba zachęcić do zakupu a jest to obecnie coraz trudniejsza czynność.

Błąd 3 – kierujemy się własnym gustem

Często wychodzimy z założenia, że skoro nam się coś podoba to powinno spodobać się również i innym. Nic bardziej mylnego. Zamiast szukać rozwiązań, które się już sprawdziły i dostosować je do naszych potrzeb, staramy się od nowa wynaleźć koło. Wiem, gdyż sam popełniałem ten błąd w przeszłości. Dopiero po wielu próbach zrozumiałem co robię źle i zacząłem postrzegać całość inaczej. Na szczęście nie wydałem dużych kwot jednak jestem pewien, że mogłem to wykonać lepiej i bardziej profesjonalnie. Strona www czy reklama w Social Media ma za zadanie przyciągać potencjalnych klientów a nie ładnie i kolorowo wyglądać. Często mniej może oznaczać więcej. Dodatkowo warto obserwować poczynania konkurencji – to może się okazać istna kopalnia właściwych pomysłów.

Błąd 4 – zbyt ogólna grupa docelowa

Reklamę w Social Media traktujemy jak radiowo-telewizyjną czyli im więcej tym lepiej. Jednak to jest bardzo złe podejście, gdyż płacimy za jej zasięg a powinniśmy płacić za efekty. Nasze treści docierają do osób kompletnie nie zainteresowanych ofertą a my tracimy tylko pieniądze. Kobieta w zaawansowanej ciąży raczej nie skusi się na tropikalną wycieczkę reklamowaną przez biuro podróży. Tak samo hydraulik z Krakowa nie pojedzie do zepsutego kranu w Warszawie. Takich przykładów można by wymieniać oczywiście więcej. Im lepsze przygotowanie w postaci stworzenia profilu idealnego klienta oraz odpowiednie dopasowanie zasięgu, tym większe zyski trafią do naszych kieszeni.

Błąd 5 – kiepska grafika i treści

Wychodzimy z założenia, że lepsze zdjęcie zrobione telefonem komórkowym niż żadne. To prawda, ale pod warunkiem, że zrobimy to w odpowiedni sposób. Więcej na temat tworzenia zdjęć do postów znajdziecie tutaj. Treść skopiowana z ulotki lub pisana jakimś wyszukanym językiem, jakby to było pismo urzędowe, zapewne zniechęci wielu potencjalnych klientów. Złota zasada to:
– przyciągająca na wstępie grafika,
– chwytliwy i krótki tytuł,
– właściwy opis reklamowego produktu zachęcający do działania.
To jest sprawdzona recepta na sukces.

Mała prośba od autora

A teraz na sam koniec zrób sobie rachunek sumienia i zastanów się, które z błędów opisanych powyżej popełniałeś/łaś w przeszłości.
Proszę Cię również drogi czytelniku o pozostawienie numeru błędu z którym się utożsamiasz w komentarzu na Facebook. Pomoże mi to w opracowaniu właściwych porad lub artykułów związanych z najczęściej występującym problemem.

Dzięki Tobie treści, które zamieszczam mogą pomóc innym a chyba o to chodzi w mediach społecznościowych.

 

 

 

Kontakt: Agencja Reklamowa AP Reklama, Krosno, ul. Podwale 31.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *